Databeskyttelsepolitik for Match.com i Danmark

* * *

 

VORES LØFTE TIL DIG

 

Hos MATCH AFFINITY lægger vi stor vægt på at beskytte dit privatliv. Dit privatliv ligger os på sinde, når vi designer og udvikler de tjenester og produkter, du kender og elsker, så du kan have fuld tillid til dem og fokusere på at opbygge meningsfulde relationer.

Vi sætter pris på, at du viser os tillid ved at dele dine oplysninger med os, og vi kan forsikre dig om, at vi tager opgaven alvorligt.

Vi prioriterer dit privatliv. Vi udvikler alle vores produkter og tjenester med den største respekt for dit privatliv. Vi trækker på eksperter inden for mange forskellige fagområder, herunder jura og lovgivning, sikkerhed, teknik og produktdesign, så vi kan indfri netop dette løfte.

Vi prioriterer transparens. Vi bruger mange af de samme onlinetjenester, som du selv gør. Derfor ved vi, at nogle af de største udfordringer med privatlivspolitikker handler om manglende information og komplekst sprog. Vores tilgang er en anden: Vi gør os umage med at skrive vores privatlivspolitik og tilhørende dokumenter i et simpelt sprog. Vi vil nemlig gerne have, at du læser vores politikker og forstår, hvordan vi behandler dine oplysninger!

Vi prioriterer sikkerhed. Vi har teams, som udelukkende beskæftiger sig med at beskytte dine data. Vi opdaterer løbende vores sikkerhedsprocedurer og investerer i sikkerhed for at øge beskyttelsen af dine oplysninger.

 

* * *

 

 

 

PRIVATLIVSPOLITIK

 

Velkommen til MATCH AFFINITYs privatlivspolitik. Tak, fordi du tager dig tid til at læse den.

Vi sætter pris på, at du betror os dine værdifulde oplysninger, og vi lover, at vi vil gøre os umage med at leve op til din tillid. Vi vil blandt andet sikre os, at du forstår, hvilke oplysninger vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, hvordan vi bruger dem, og hvilke rettigheder du har, når det gælder dine personoplysninger. Denne politik beskriver i et simpelt sprog – hvor vi begrænser den juridiske og tekniske jargon til et minimum – hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Denne privatlivspolitik gælder fra 29/04/2022.

Den tidligere udgave af denne privatlivspolitik, som du finder her, gælder indtil.

  1. HVEM VI ER
  2. HVOR DENNE PRIVATLIVSPOLITIK GÆLDER
  3. OPLYSNINGER, VI INDSAMLER
  4. COOKIES OG ANDRE TEKNOLOGIER TIL DATAINDSAMLING
  5. SÅDAN BRUGER VI OPLYSNINGER
  6. SÅDAN DELER VI OPLYSNINGER
  7. GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATAOVERFØRSLER
  8. DINE RETTIGHEDER
  9. HVOR LÆNGE BEHOLDER VI DINE PERSONOPLYSNINGER?
  10. BESKYTTELSE AF BØRNS PERSONOPLYSNINGER
  11. JOBKANDIDATER, LEVERANDØRER OG SALGSREPRÆSENTANTER
  12. ÆNDRINGER I PRIVATLIVSPOLITIK
  13. SÅDAN KONTAKTER DU OS

 

 

 

1. HVEM VI ER

Den virksomhed, som ifølge denne privatlivspolitik er ansvarlig for dine personoplysninger (“Dataansvarlig”), er:

Meetic S.A.S.
MATCH AFFINITY
53 rue de Châteaudun Paris 9 FRANCE

 

2. HVOR DENNE PRIVATLIVSPOLITIK GÆLDER

Denne privatlivspolitik gælder på hjemmesider, i apps, til events og i andre tjenester, vi driver under brandet MATCH AFFINITY. For nemhedens skyld omtaler vi dem samlet som “tjenester” i denne privatlivspolitik. For at gøre vores privatlivspolitik endnu mere synlig har vi tilføjet links til den i alle vores tjenester.

Der kan dog være nogle tjenester, som har deres egen unikke privatlivspolitik. Hvis en tjeneste har sin egen privatlivspolitik, vil den privatlivspolitik – og altså ikke denne privatlivspolitik – gælde.

 

3. OPLYSNINGER, VI INDSAMLER

Vi kan selvfølgelig ikke hjælpe dig med at opbygge meningsfulde relationer uden at have nogle af dine grundlæggende personoplysninger, fx profiloplysninger og de typer, du gerne vil møde. Vi indsamler også oplysninger om din brug af vores tjenester, fx adgangslogs og tredjepartsoplysninger, når du besøger vores tjenester gennem dine konti på de sociale medier, eller når du overfører oplysninger fra dine konti på de sociale medier for at udfylde din profil. Du kan eventuelt finde flere oplysninger nedenfor.

Oplysninger, du giver til os

Når du bruger vores tjenester, vælger du at afgive nogle oplysninger til os. Det gør du fx, når du:

Oplysninger, vi modtager fra andre

Ud over de oplysninger, du giver os direkte, modtager vi oplysninger om dig fra andre, herunder:

Brugere kan afgive oplysninger om dig, idet de bruger vores tjenester, fx hvis de skriver med dig, eller hvis de sender en rapport, der vedrører dig.

Du har også mulighed for at dele oplysninger med os via dine konti på de sociale medier, fx hvis du beslutter dig for at oprette og logge på din MATCH AFFINITY-konto via dine konti på de sociale medier og andre steder (fx Facebook, Google eller Apple) eller overføre indhold til vores tjenester såsom billeder fra en af dine konti på de sociale medier (fx Facebook eller Instagram).

MATCH AFFINITY er et selskab i Match-koncernen. For Match-koncernen har brugernes tryghed og sikkerhed højest prioritet. Hvis du er blevet udelukket fra en anden tjeneste fra et selskab i Match-koncernen, vil dine oplysninger kunne deles med os, så vi kan træffe de nødvendige forholdsregler, herunder lukke din konto eller forhindre dig i at oprette en konto på andre af vores tjenester.

Vi kan modtage oplysninger om dig fra vores samarbejdspartnere, fx når en konto på MATCH AFFINITY kan oprettes via en samarbejdspartners tjeneste (hvor de videresender registreringsoplysningerne til os), eller hvis MATCH AFFINITY-annoncer vises i en samarbejdspartners tjeneste (hvor de kan videresende oplysninger om effekten af en kampagne). I det omfang, loven tillader det, kan vi også modtage oplysninger fra tredjeparter om brugere, som er mistænkt eller dømt for dårlig adfærd som led i vores indsats for at understøtte vores brugeres tryghed og sikkerhed.

Oplysninger genereret i forbindelse med din brug af vores tjenester

Når du bruger vores tjenester, genereres tekniske data om, hvilke funktioner du har brugt, hvordan du har brugt dem, og hvilke enheder du har brugt til at få adgang til vores tjenester. Find flere oplysninger nedenfor:

Når du bruger vores tjenester, genereres data om din aktivitet på vores tjenester, for eksempel hvordan du bruger dem (fx hvornår du loggede på, funktioner du har brugt, handlinger du har foretaget, oplysninger du har set, adresser til henvisende hjemmesider og annoncer, du har interageret med) og din interaktion med andre brugere (fx brugere, du opretter forbindelse og interagerer med, hvornår du har været i kontakt med dem, og hvor mange beskeder du sender og modtager).

Vi indsamler oplysninger fra og om den eller de enheder, du bruger vores tjenester på, herunder oplysninger om hardware og software såsom ip-adresse, enheds-id og -type, appindstillinger og -egenskaber, nedbrud i app, annonce-id’er (vilkårligt genererede numre, som du kan nulstille under dine enhedsindstillinger), identifikatorer forbundet med cookies eller andre teknologier, der fungerer som unik identifikator for en enhed eller browser.

Hvis du giver os dit samtykke, kan vi indsamle oplysninger om din nøjagtige geografiske placering (længde- og breddegrad). Indsamlingen af oplysninger om din geografiske placering kan finde sted i baggrunden, også når du ikke bruger tjenesterne, hvis du har givet os udtrykkelig tilladelse til det. Hvis du ikke giver os tilladelse til at indsamle oplysninger om din nøjagtig geografiske placering, gør vi det ikke. Ligeledes kan vi med dit samtykke indsamle billeder og videoer (for eksempel hvis du vil overføre et billede eller en video eller deltage i streamingaktiviteter på vores tjenester).

 

4. COOKIES OG ANDRE TEKNOLOGIER TIL DATAINDSAMLING

Vi bruger og kan give andre tilladelse til at bruge cookies og andre teknologier (fx webbeacons, pixels og SDK’er) til at genkende dig og/eller din enhed/dine enheder. Du kan finde flere oplysninger i vores cookiepolitik om, hvordan vi bruger dem, og hvordan du bedre kan kontrollere brugen af cookies.

Nogle browsere (inklusive Safari, Internet Explorer, Firefox og Chrome) har en “Do Not Track”-funktion (“DNT”), som fortæller en hjemmeside, hvis en bruger ikke vil have registreret sin online aktivitet. Hvis en hjemmeside, som svarer på et DNT-signal, modtager et DNT-signal, kan browseren blokere den pågældende hjemmeside, så den ikke kan indhente visse oplysninger om den person, der bruger browseren. Det er ikke alle browsere, der har en DNT-funktion, og DNT-signaler er endnu ikke ensartede. Af samme årsag svarer mange virksomheder, herunder MATCH AFFINITY, p.t. ikke på DNT-signaler.

 

5. SÅDAN BRUGER VI OPLYSNINGER

Vi bruger først og fremmeste dine oplysninger til at levere og forbedre vores tjenester. Vi bruger også dine oplysninger til at beskytte dig og præsentere dig for annoncer, som vi mener har din interesse. Nedenfor kan du læse mere om de forskellige formål, vi indsamler dine oplysninger til, samt et par praktiske eksempler.

  1. For at administrere dine konto og levere tjenester til dig
  1. Hjælpe dig med at oprette forbindelse til andre
  1. Udføre reklame- og markedsføringskampagner
  1. Forbedre vores tjenester og udvikle nye
  1. For at forhindre, spore og bekæmpe misbrug og andre ulovlige eller ikke-tilladte aktiviteter
  1. For at overholde vores lovmæssige forpligtelser

For oplysninger om, hvordan vi behandler personoplysninger gennem profilering og automatiseret beslutningstagning, henviser vi til vores ofte stillede spørgsmål (OSS)

Det juridiske grundlag for at behandle de oplysninger, der er omtalt i denne privatlivspolitik, er følgende:

 

6. SÅDAN DELER VI OPLYSNINGER

Da vores mål er at hjælpe dig med at opbygge meningsfulde relationer, deler vi selvfølgelig først og fremmest dine oplysninger med andre brugere. Nogle brugeroplysninger deler vi også med serviceudbydere og samarbejdspartnere, som hjælper os med at drive vores tjenester, med andre selskaber i Match-koncernen af de specifikke årsager, som er anført nedenfor, og i nogle tilfælde også lovmyndigheder. Nedenfor kan du læse mere om, hvordan vi deler dine oplysninger med andre.

Du deler oplysninger med andre brugere, når du frivilligt afgiver dine oplysninger i tjenesten (herunder din offentlige profil). Pas på dine oplysninger, og sørg for, at du er tryg ved det indhold, du deler.

Hvis du vælger at begrænse målgruppen for hele eller dele af din profil eller indhold eller oplysninger om dig, afhænger synligheden deraf af dine indstillinger.

Hvis en anden bruger sender en rapport vedrørende dig (fx en påstand om, at du har overtrådt vores brugsbetingelser (eller fællesskabets retningslinjer), kan vi informere om eventuelle foranstaltninger, vi har truffet på baggrund af rapporten.

Vi bruger tredjeparter til at hjælpe os med at drive og forbedre vores tjenester. Disse tredjeparter hjælper os med forskellige opgaver, herunder datahosting og -vedligeholdelse, analyser, kundeservice, markedsføring, annoncer, behandling af betalinger og sikkerhed. Vi deler også oplysninger med samarbejdspartnere, som distribuerer og hjælper os med at markedsføre vores tjenester. For eksempel kan vi dele et begrænset antal oplysninger om dig i hash’et format, som ikke kan læses af mennesker, med annoncepartnere.

Vi følger en grundig godkendelsesproces, når vi indgår samarbejde med en serviceudbyder eller samarbejdspartner. Vores serviceudbydere og samarbejdspartnere skal acceptere nogle strenge fortrolighedskrav.

MATCH AFFINITY er et selskab i Match-koncernen.

Vi deler dine oplysninger med associerede selskaber til et begrænset antal legitime formål, som er beskrevet nedenfor:

 

Vi er berettiget til at overdrage dine oplysninger, hvis vi er enten helt eller delvist involveret i fusioner, salg, opkøb, frasalg, omstrukturering, omorganisering, opløsning, konkurs eller andre ændringer i ejerskab eller ledelse.

Vi er berettiget til at videregive dine oplysninger med rimelig grund: (i) for at overholde en retlig forpligtelse, fx en retskendelse, stævning eller ransagningskendelse, retshåndhævelsesefterforskninger eller andre juridiske krav; (ii) for at assistere i forbindelse med forebyggelsen eller afsløringen af kriminelle handlinger (i hvert tilfælde i henhold til gældende lov); eller (iii) for at værne om en persons sikkerhed.

Vi er også berettigede til at dele oplysninger: (i) hvis videregivelsen vil begrænse vores ansvar i forbindelse med et konkret sagsanlæg eller en trussel derom; (ii) hvis det er nødvendigt for at beskytte vores samt vores brugeres, forretningspartneres og andre interessenters juridiske rettigheder; (iii) for at opfylde vores aftaler med dig; og (iv) for at efterforske, forhindre eller træffe andre forholdsregler i forbindelse med ulovlig aktivitet eller mistanke om misbrug eller andre overtrædelser.

Vi er berettiget til at bede om dit samtykke til at dele dine oplysninger med tredjeparter. I situationen vil vi beskrive, hvorfor vi ønsker at dele dine oplysninger.

Vi er berettiget til at bruge og dele ikke-personlige oplysninger (dvs. oplysninger, som ikke i sig selv identificerer dig, fx enhedsoplysninger, generelle demografiske oplysninger, generelle adfærdsdata, geografisk placering i anonymiseret form) samt personoplysninger i hash’et format, som ikke kan læses af mennesker, i de ovenfor nævnte situationer. Vi er også berettiget til at dele disse oplysninger med andre selskaber i Match-koncernen og med tredjeparter (især annoncører) for at udvikle og levere målrettet annoncering i vores tjenester og på vores hjemmesider samt i apps tilhørende tredjeparter og til at analysere og rapportere om de annoncer, du ser. Vi kan kombinere disse oplysninger med flere ikke-personlige oplysninger eller personoplysninger i hash’et format, som ikke kan læses af mennesker, fra andre kilder. Du kan finde flere oplysninger om vores brug af cookies og lignende teknologier i vores cookiepolitik.

 

7. GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATAOVERFØRSLER

Deling af oplysningerne nævnt i punkt 6 omfatter grænseoverskridende dataoverførsler til USA og andre jurisdiktioner med andre databehandlingslove. Når vi overfører personoplysninger til lande uden for EØS, Storbritannien, Schweiz eller andre lande, hvis love om databeskyttelse, Europa-Kommissionen eller andre kompetente statslige myndigheder anser for at være dækkende, anvender vi standardkontraktbetingelser (dvs. forpligtelser mellem virksomheder til at overføre personoplysninger, som gør, at de er juridisk bundet til at beskytte dine personoplysninger og sikkerheden omkring disse) eller en anden passende overførselsmekanisme. Vi er i øjeblikket i gang med at kontrollere overførsler til vores leverandører samt det tilhørende juridiske grundlag i forlængelse af Den Europæiske Unions Domstols seneste afgørelse vedrørende overførsler af persondata til USA.

 

8. DINE RETTIGHEDER

Vi ønsker, at du skal have kontrol over dine oplysninger, så vi vil gerne gøre dig opmærksom på følgende muligheder og værktøjer, som du har til rådighed:

Vi vil også gøre dig opmærksom på din privatlivsrettigheder. Her er et par punkter, der er værd at huske:

For at beskytte såvel dig som alle andre brugere kan vi bede dig om at fremvise dokumentation for din identitet, inden vi kan imødekomme nogen af ovenstående anmodninger.

Vær opmærksom på, at vi er berettiget til at afvise anmodninger, fx hvis vi ikke er i stand til at få bekræftet din identitet, hvis anmodningen er ulovlig eller ugyldig eller krænker en anden persons forretningshemmeligheder, immaterielle rettigheder, privatliv eller andre rettigheder. Hvis du ønsker at modtage oplysninger om en anden bruger, fx kopi af en meddelelse, du har modtaget fra vedkommende gennem vores tjeneste, vil den anden bruger skulle kontakte os og give os dennes skriftlige samtykke, inden vi kan udleverere sådanne oplysninger. Vi kan også bede personen om at fremvise dokumentation for sin identitet, inden vi besvarer anmodningen.

Ligeledes kan der være visse anmodninger om ikke længere at bruge eller begrænse behandlingen af personoplysninger, som vi ikke kan imødekomme, især hvis sådanne anmodninger forhindrer os i at levere vores tjeneste til dig fremadrettet. Vi kan for eksempel ikke levere vores tjeneste til dig, hvis vi ikke har din fødselsdato og derfor ikke kan sikre os, at du er mindst 18 år gammel.

I visse lande, herunder i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde og Storbritannien, er du berettiget til at indgive en klage hos den relevante databeskyttelsesmyndighed, hvis du er utryg ved måden, vi behandler dine personoplysninger på. Du kan finde oplysninger om din tilsynsmyndighed for databeskyttelse i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde her og i Storbritannien her. Databeskyttelsesmyndigheden, du kan indgive din klage til, kan være en myndighed, hvor du har dit sædvanlige opholdssted, arbejder, eller hvor den påståede krænkelse har fundet sted.

 

9. HVOR LÆNGE BEHOLDER VI DINE PERSONOPLYSNINGER?

Vi opbevarer kun dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt til legitime formål (se punkt 5) og gældende lov. Hvis du beslutter dig for ikke længere at bruge vores tjenester, kan du lukke din konto. Herefter vil din profil ikke længere kunne ses af andre brugere. Bemærk, at vi automatisk lukker din konto, hvis du er inaktiv i en periode på to år. Når din konto er lukket, sletter vi dine personoplysninger i overensstemmelse med følgende:

  1. Af hensyn til vores brugeres tryghed og sikkerhed implementerer vi et sikkerhedsmæssigt opbevaringsvindue på tre måneder efter kontolukning . I denne periode opbevarer vi dine oplysninger, for det tilfælde at der skulle blive behov for at undersøge ulovlig eller skadelig adfærd. Opbevaringen af oplysninger inden for dette sikkerhedsmæssige opbevaringsvindue er baseret på vores samt eventuelt tredjepartsofres legitime interesse.
  2. Når det sikkerhedsmæssige opbevaringsvindue udløber, sletter vi dine data, og vi opbevarer kun et begrænset antal oplysninger til specifikke formål som beskrevet nedenfor:
    1. Vi beholder et begrænset antal data for at overholde lovkrav om dataopbevaring: For eksempel opbevarer vi transaktionsdata i 10 år for at overholde lovkrav til skattemæssige forhold og regnskabsførelse. Vi kan også have brug for at opbevare “trafikdata”/logfiler i et år for at overholde lovkrav om dataopbevaring. Vi fører endvidere et arkiv over de samtykker, vi indhenter fra vores brugere, i fem år som dokumentation for, at vi overholder gældende lovgivning.
    2. Af hensyn til vores brugeres sikkerhed og vitale interesser opbevarer vi et begrænset antal oplysninger på grundlag af vores legitime interesse: Vi fører arkiv over kundeservicesager og understøttende data samt ikke-præcis placering af download/køb i fem år for at understøtte kundeservicebeslutninger, udøve vores rettigheder og kunne forsvare os selv i tilfælde af krav, profildata i et år i forventning om et eventuelt sagsanlæg, for at rejse eller bestride et krav, eller gøre et krav gældende, samt de data, der er nødvendige for at forhindre, at brugere, som er blevet udelukket, eller personer, som har vist sig at være under 18 år, åbner en ny konto.
    3. Endelig opbevarer vi oplysninger på baggrund af vores legitime interesse, hvis der er et udestående eller potentielt problem, et krav eller en tvist, som kræver, at vi opbevarer oplysninger (særligt hvis vi modtager en konkret stævning eller anmodning om, at vi skal opbevare data (i hvilket tilfælde vi vil skulle opbevare de pågældende data for at overholde vores juridiske forpligtelser), eller hvis der på anden vis er behov for data i forbindelse med et sagsanlæg).

 

10. BESKYTTELSE AF BØRNS PERSONOPLYSNINGER

Vores tjenester er begrænset til personer, som er fyldt 18 år. Personer under 18 år er ikke tilladt på vores platform. Hvis du har mistanke om, at en bruger er under 18 år, skal du bruge rapporteringsfunktionen i tjenesten.

 

11. JOBKANDIDATER, LEVERANDØRER OG SALGSREPRÆSENTANTER

Vi behandler også personoplysninger for vores jobkandidater, leverandører og salgsrepræsentanter som led i vores rekruttering og talentstyringsaktiviteter samt administration af de tjenester, leverandører og sælgere leverer til os. Hvis du er jobkandidat hos eller leverandør eller salgsrepræsentant for MATCH AFFINITY, gælder visse relevante betingelser i denne privatlivspolitik for vores behandling af dine personoplysninger, herunder de punkter i privatlivspolitikken, som omhandler den enhed, som er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger, overførsler af personoplysninger, eventuelle rettigheder, du har i henhold til gældende lov, og hvordan du kontakter os.

Hvis du er ansøger, varierer det, hvilke personoplysninger vi behandler, afhængig af hvilken stilling du søger, men omfatter typisk de oplysninger, du videregiver til os i forbindelse med din ansøgning samt dine faglige kompetencer, din baggrund og referenceoplysninger, som rekrutteringsfirmaer og andre tredjeparter deler med os. Vi bruger oplysninger i forbindelse med rekrutteringsprocessen, som potentielt kan føre til en ansættelseskontrakt. Hvad angår leverandører og salgsrepræsentanter kan vi behandle id-oplysninger og arbejdsrelaterede oplysninger, hvis det er nødvendigt for at varetage vores relation med dig og din arbejdsgiver, hvilket er nødvendigt for at kunne opfylde aftalerne om tjenesterne og for at kunne rejse eller bestride eventuelle krav eller gøre eventuelle krav gældende. Vi kan dele dine personoplysninger med serviceudbydere, som hjælper os med rekruttering og aktiviteter i forbindelse med behandling af tekniske data, og med selskaber i Match-koncernen (for eksempel hvis du har en forretningsforbindelse i form af en medarbejder i et associeret selskab). Vi opbevarer kun dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde disse formål.

 

12. ÆNDRINGER I PRIVATLIVSPOLITIK

Vi bestræber os altid på at finde nye, innovative måder at hjælpe dig med at opbygge meningsfulde relationer på og sikre, at beskrivelser af vores metoder i forbindelse med databehandling er opdaterede, hvilket betyder, at denne politik løbende vil ændre sig. Vi giver dig besked, inden væsentlige ændringer træder i kraft, så du får tid til at gennemlæse ændringerne.

 

13. SÅDAN KONTAKTER DU OS

Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik, har du flere forskellige muligheder for at komme i kontakt med os:

 

Online: her

Pr. post:

Databeskyttelsesansvarlig

Meetic S.A.S.
MATCH AFFINITY
53 rue de Châteaudun Paris 9 FRANCE